h1

Jurnal SMILA nr. 60. Bulgakov

április 2, 2016

De la mâncarea bună ce am mâncat acasă la Paştele catolic m-am îngrăşat un pic, aşa că ieri m-am dus la sală pentru modelarea corpului. La sală de decondiţionare. Se poate spune şi cârciumă, dar nu sună aşa bine. Într-adevăr corpul, dar mai ales mişcările mele au căpătat forme ciudate apreciate de meseni, dar dezagreate de soţie. Aşa că azi am făcut penitenţă şi m-am apucat de cultură. Desigur de cultură gastronomică. De existenţa cafenelelor literare ştiam de mult, dar de restaurant literar încă nu am auzit. Restaurantul Bulgakov din Cluj este un astfel de stabiliment. Aici se organizează serate literare, lansări de carte, dar se poate şi mânca, şi încă bine!

IMG_0688

Bulgakov este un restaurant mare, aşezat în centrul vechi al Clujului, pe strada Inocenţiu Micu Klein. Localul are cu mai multe încăperi. Stilul este unu a intelectualului boem, foarte urban, dar nostim, uşor eclectic, dar acest lucru nu te deranjează (deşi amplasarea unui plazmă pe bibliotecă nu a fost o idee bună). Practic este inspirată de locuinţele intelectualilor sau a studenţilor clujeni (am văzut multe astfel de apartamente), unde totul se subordonează utilităţii şi pe proprietari nu prea interesează convenţiile în ceea ce priveşte mobilarea încăperilor.

IMG_0693

Încăperea principală este o terasă acoperită (dar pe care se poate descoperi vara), restul sunt prietenoase, intime, cu parfumul cârciumilor ruinate.

IMG_0692

Servirea: Dacă cu alte ocazii am aşteptat cam mult ca să ne bage în seamă, acum servirea a fost peste aşteptările mele. Chelneriţele erau atente, ne-au ajutat în alegere şi erau rapide.

Mâncarea: Pe meniu sunt mâncăruri tradiţionale româneşti şi ungureşti (mai ales), dar sunt şi măncăruri aşa zis internaţionale (de exemplu: barbeque fried chicken). Eu am cerut cremă de ciuperci.

IMG_0694

Era corect făcută, nu era nici prea deasă nici prea fluidă, se simţea gustul proaspăt a ciupercilor de pădure, dar cam sărac mi s-a părut. Eu aş fi pus supa pe nişte bucăţi de caşcaval camambert, sau măcar aş fi ornat cu frunze de mentă sau germeni de ceapă.

IMG_0695

Papricaş de pui cu găluşte. Papricaşul propriu zis a fost excelent. Mai ales sosul mi-sa părut foarte reuşit. Găluştele însă erau cam tari (aveau pre multă făină) şi uscaţi. Varza acră însă – ca murătură – a fost iarăşi bună.

IMG_0696

Pireu de castanie. Pireul de castanie bănuiesc că a fost cumpărată, ca atare nu se poate evalua. Problema principală cu acest desert este frişca. În multe locuri frişca e făcută din praf şi e uscată, fără nici un gust. Aici a fost bună.

Notare:

Ambianţa: 8,50;

Servirea: 10;

Mâncarea: 9;

Raport preţ/calitate: 9,50 (nu e un loc scump).

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

